VanNet Mecsek Bike&Trail 2014 beszámoló

Az első olyan versenyen, ahol hivatalosan is Szászvári Mocorgóként indulhattunk, minden versenyzőnk kihozta magából a maximumot! Egy kellemes környezetben, de nehéz terepen zajlott a futam, ahol a futóinknak jelentett nagyobb kihívást a pálya vonalvezetése. 
Saját szemszögemből nézve: Teljes stratégiával készültem a versenyre, de magam sem gondoltam, hogy azzal, hogy van az embernek egy futó társa, mennyire megváltozik számomra annak fontossága. Erre igazán csak a rajtnál döbbentem rá. Több mint 13 éve indulok különböző versenyeken, ezért már rég elmúlt a rajt előtti izgalom, de ma minden más volt. Most nem egyedül voltam, volt egy társam, akinek csak azzal tudtam segíteni, hogy megpróbálok a lehető leghamarabb beérni a célba. Nyilván minden versenyen ezt próbálja elérni az ember, de ma amikor beálltam a startvonalhoz, épp úgy remegett a kezem, lábam, mint az első versenyeimen. Elérkezett a rajt, és minden feszültség ami bennem volt egyszerre szabadult rá a bringára, ezért sikerült elsőként eljönnöm a rajtból. Bár a szívem hajtott, az első dombtetőn, már éreztem, hogy picit lazítani kell, mert még sok van hátra, és az első gyors lejtő végénél elkövettem egy igen amatőr hibát, egyszerűen figyelmetlenségből elnéztem egy kanyart, és mire megálltam, és a helyes nyomra fordultam többen megelőztek, ennek azért volt komoly jelentősége, mert hamarosan sáros részekhez értünk, ahol az előttem tekerők rutintalansága, állandó elcsúszásuk miatt, értékes időt vesztettem. Mikor végre vége lett a dagonyának, utolértem egy volt csapattársamat, akivel egymást segítve sikerült visszaküzdeni magunkat az élmezőnybe. Fogytak a kilométerek, és csak arra koncentráltam, hogy jó tempót tartsak, eleget egyek, igyak, mert a hátralévő szakaszhoz kellett az erő. Egy hosszabb aszfaltos szakaszon végül elmaradt a volt társ, és az azt követő emelkedőn, már komoly előnyre tettem szert, amit sikerült a befutóig meg is őriznem, sőt az utolsó 100-200 méteren még produkáltam egy igazi befutót is, ahol kiadtam magamból minden energiát. Ekkor jött a várakozás, mivel a futók később rajtoltak mint mi, és a táv teljesítéséhez is több időre volt szükségük. Közben befutott Laci is, és azt találgattuk, vajon mikor érnek be a társaink. A becsléseink jónak bizonyultak, a várt időben megjelent a Vasember. Azonnal láttam rajta, hogy nagyon kifutotta magát, minden tőle telhetőt hozzáadott a közös eredményünkhöz, és ezt az elért ideje is igazolta. Kicsit kifújta magát és ekkor jött a meglepetés, nem sokkal később Attila is megjelent, és ő is szinte erején felül teljesítve kiváló időt futott!
Kissé hosszúra nyúlt a várakozás, az eredményhirdetésig, közben megjöttek Csabiék a frissítő pontról, ahol becsülettel helytálltak, ezt bizonyította több versenyző pozitív visszajelzése is, így együtt örülhettünk az elért sikernek.
Eredmények:
VanNet Mecsek Bike&Trail Terep duatlon váltó rövid táv
(kerékpár 32.5km, Futás 21.4km)
Berki László-Gelányi Attila 3. helyezés,
Kovács János- Vidák Sándor 1. helyezés.