Elevation999 Mtb Enduro Smolyan-Pamporovo Bulgária

Élménybeszámoló

2016. 09. 2-4. Elevation999 MTB Enduro

Bulgária, Smolyan-Pamporovo.

 

Egy véletlen során került képbe ez a verseny, mivel éppen Bulgáriában dolgoztam. A kerékpárom szinte mindig velem utazik, ezért nem is lehetett kérdés, hogy benevezek-e. Regisztráltam az interneten, majd kerestem szállást. Szombaton hajnalba pedig útnak indultam a helyszínre, Pamporovo-ba.

Megérkezve nehezen találtam meg a szállodát, de szerencsére egy angolul is beszélő bringás útbaigazított. Ezután felkerestem a versenyközpontot, és véglegesítettem a nevezést, így végre mehettem gyakorolni a pályákra. Volt nálam versenytérkép, mégis gondot okozott a pályák beazonosítása, végül kiderült, hogy még nem volt végleges a nyomvonalak jelölése, de szerencsére a rendezők azonnal pótolták a hiányosságot.

Az első szakasz egy közel 7km hosszú tekerős, technikás, néhol gyors, egynyomos ösvény volt. A második szakasz rajtjához, egy 10perces aszfaltos mászás vezetett, ami nem különösebben volt fárasztó. Maga a szakasz egy 2km-es rendkívül meredek lejtő volt, rengeteg szűk kanyarral és sok kellemetlen kővel a legváratlanabb helyeken. Utána ismét egy kis tekerés a 3. szakaszra, ami egy 200m-es sprinttel kezdődött, ami nekem kedvez,

majd apró kavicsos egynyomos lejtő, ami fokozatosan egyre nehezebb, egyre nagyobb kövekre váltott, két technikás sziklás résszel, a végén egy nagyon szűk kanyarral. A szakasz után következett a leghosszabb transzfer a 4. szakaszig, egy 8.5km-es mászás következett, nem kevesebb, mint 613m szintemelkedéssel, szerencsére aszfalton, de mivel erre 2 óra állt rendelkezésre a versenyen ez sem volt nehéz. A mászás végén egy kis felvonózás és jöhet a 4. szakasz, ami 3,7km hosszú, és a személyes kedvencem volt. Tekeréssel kezdődött, de utána átment egy gyökeres köves lejtőbe, amin nem volt egyszerű jó nyomot találni. Mikor ezen átjutottam, következett egy széles köves, erdős rész, ami nagyon meredek, de utána jött a széles földes út, ahol végre igazán be lehetett gyorsulni, ez volt a leggyorsabb rész az egész versenyen és az út aljánál két derékszögű kanyar, amit 55-60km/h sebességgel az út szélén lévő partfalon megtámasztva a bringát, biztosan be lehetett venni, azután egy rövid mászás után jött a feketeleves. Sziklák, és gödrök között egyensúlyozva, ereszkedve, értem egy annyira meredek vízmosáshoz, ahol még álló hátsókerékkel is gyorsultam. Szerencsére nem volt túl hosszú. Némi kanyargós tekerés és kőkerülgetés után értem a szakasz végére, a Smolyan tóhoz.  Ismét felvonózás és következett az 5. szakasz, 1800m-en 250m szintesés, gyökerek között. Nagyon nehéz jó nyomot találni, de végül sikerült. A 1.-2.-3. szakaszokon csak egyet tudtam menni, de a 4.-5. szakaszon sikerült 4-5 kört is gyakorolni. Közben este lett, 7 órakor résztvettem a verseny technikai megbeszélésén, utána zuhany, vacsi és alvás. Pihenten akartam indulni másnap.

Vasárnap, reggeli után, frissen, irány a versenyközpont.

8:30 Megbeszélés a verseny előtt. Végre találkoztam a versenyzőkkel.

9:00 Gépátvétel, bringaellenőrzés, felszerelés ellenőrzés.

10:00 hivatalos rajtceremónia. Irány az első szakasz rajtja,

Indulás előtt még némi készülődés, bemelegítés.

10:20  5..4..3..2..1..Start! Elindultam, szokás szerint erős rajttal sprintelve tartottam az erdei sziklás letörés felé, de a letörés előtti kanyarból rossz nyomon jöttem ki, így nem tudtam beugrani a letörést, inkább leugrottam a bicajról, és gyorsan némi csúszkálás után a szikla aljánál ismét bringára ugrottam. A nézőknek nem nagyon tetszett ez a megoldás, de ez volt a biztos, és mivel hosszú a szakasz gondoltam lesz időm korrigálni. Egy enyhe emelkedő jött, amin tiszta erőből tekertem, a második percben utolértem az egy perccel előttem indulót. Éreztem, hogy jól megyek, de azért nagyobb koncentrációra bírtam magam, nehogy tévesszek, eltaláljak egy követ, és tönkretegyem a kerekeket.

12perc kemény küzdelem, és 2 apróbb hiba után a szakasz végére értem. Láttam, hogy az előttem beérkezők nagyon izgatottak, kiderült, hogy második időt mentem a szakaszon. Magam is meglepődtem, ugyanakkor azt is eldöntöttem, hogy minden eddiginél jobban fogok öszpontosítani, hogy a legjobbat hozzam ki a versenyből, hiszen akár a dobogón is végezhetek. Kényelmesen áttekertünk a 2. szakasz rajtjához.

11:20  30mp-20mp-valamit mond az indító…kis időbe telt, míg megértettem, hogy vegyem le a sisakról a kamerát…10mp…próbálom levenni, de nem ment simán…5-4-3-2-1-Start…még mindig nem jön le… végre sikerül, és elindulok, 5-6 másodperccel a rajt után, de a kamera a kezemben, pedig inkább a kormányt kéne fogni. Nagyon mérges voltam, miért nem szólt időben, miért csak az utolsó pillanatban? Félreálltam és eltettem a kamerát. Mivel már elvesztettem vagy 10-15mp-et tekerni kezdtem, és gyakorlatilag a pálya végéig őrült tempóval mindent megkockáztatva próbáltam kicsit lefaragni az elvesztegetett időt. A szakaszon így is csak 5. időt mentem. Gondoltam ennyi volt az esélyeknek, de azért nem adtam fel magamban, nem olyan vagyok, így mivel tudtam, hogy a harmadik szakasz rajtja tekerős, gondoltam ott még javíthatok. Áttekertem a 3. szakaszhoz, de annyira el voltam foglalva a történtekkel, hogy majdnem továbbmentem. Még jó, hogy az egyik női versenyző rám szólt, és így időben megfordultam, különben kizártak volna a versenyből. Kis pihenő következett.

12:20  3. szakasz  5-4-3-2-1-Start! Őrült rajtot vettem, biztosan elnyerte a többi versenyző tetszését, mert nagyon bíztattak. Egy kis kőház mellet kellet bemenni az erdőbe, nagyon jó tempóval érkeztem ide.

Szerencsére az egész szakaszon meg tudtam tartani a tempót, a speciál vége előtt ismét beértem az előttem indulót, aki azonnal helyet hagyott az előzéshez és így mentem egy második időt, mindössze 4.7mp-el lemaradva az elsőtől, de a időmérő kapun már lapos első kerékkel gurultam át, és a hátsó is eresztett. A nagy igyekezetben mind a két kereket felütöttem a kövek között.

 

Komolyabb szerszám híján, a gumileszedővel és egy lapos kővel vettem kezelésbe a kereket, hogy ismét fel tudjam fújni.  Szerencsére időm az bőven volt a műveletre. Végül egy kis defektjavító hab segítségével sikerült menetképessé tenni a bicajt, jött a 8,5km-es mászás a következő rajtig, és még volt 2 órám. Saját tempóval mászva szépen elhagytam az egész mezőnyt felfelé, és még csak ki sem fáradtam, így amikor ismét felértem a felvonó felső állomásához még bőven maradt időm, amit egy jó kis tyúkhúsleves eltüntetésével töltöttem. Mire a többiek felértek már végeztem is, és újult erővel tekertem a következő szakasz rajtjáig.

14:50  5-4-3-2-1-Start! Elrajtoltam a 4. szakaszon, ami egy darabig ugyan azon a nyomon ment, mint az 1., de az erdőbe érve nem balra le kellett fordulni, hanem egyenesen továbbhaladva kezdődött a rázós rész.

 Jó tempóval, gyakorlatilag az edzés alatt kigondolt nyomon hibamentesen haladtam, így még a leggyorsabb rész előtt utolértem az előttem indulót, viszont sajnos nem jó helyen, mert egy darabig nem tudtam elkerülni, hiszen a nyom egyik oldalán szakadék, a másikon hegyoldal és közben még köveket is kellett kerülgetni, de amint lehetőség adódott azonnal elengedett. Jött a leggyorsabb rész és el is eresztettem a bicajt rendesen, ez volt az a pár pillanat, amit a legjobban élveztem. Tempó, kövek, fék nélküli kanyar a földfalon, kis fahíd, még egy „wallride” fék, szűk ösvény, kövek, letörés, kövek, balra le, fék, csúszás a vízmosásban, kövek, fék elereszt, gyorsulás, jobbra ki a tóhoz, huplik, balra, és vége a szakasznak. Ismét 2. idő. Kis tekerés, majd felvonózás az utolsó szakasz rajtjához.

15:35  5-4-3-2-1-Start! Elrajtoltam az utolsó szakaszon. Ezt a pályát gyakoroltam a legtöbbet, de egyben ez is volt a leg-nehezebb. Nagy tempó a réten, hosszú balos be az erdőbe, végig gyökerekkel, szűk jobbos, sziklák, leugrás, gyökerek balra le „végig maradj balon” , majd nagy kő, ugrás, fék, jobb, bal, át az úton, be a két fa között „vigyázz szűk, és maradj balon” ki az erdőből balra le, apró kavics, szűk jobb, lejt, „szúrd be a két kő közé” fék, „vigyázz meredek”, „bal szélen” gyökér után leugrás, „maradj a jobb szélén”, kövek, „menj át balra”, szűk jobb, „tekerj ahogy bírsz” hosszú balos végig tekerve, fánál fék…

 gyökerek, rázós, balra ki, sár, szűk jobb, a bal döntöttnél elereszt, kiugrás döntött jobb,

„tekerj rá, rámpás ugró, szorítsd le, jó volt! Sprint a célig, figyelj a fahíd után a két kőre”, cél. Ismét sikerült 2. időt menni.

Célba érés után némi levegőkapkodás után próbáltam kicsit kommunikálni a többiekkel, kézzel, lábbal, hol angolul, hol oroszul, ami éppen az eszembe jutott, de az a lényeg, hogy értettük egymást. Sorban beért az egész mezőny, és némi sürgölődés után a rendező papírral a kezében odakacsintott nekem, de mutatta, hogy nem árul el semmit. Eddig is sejtettem, hogy dobogón leszek de most már biztos voltam benne. Egész verseny alatt mindenki bíztatott, kedvesek voltak a versenytársak, és amikor a dobogó 2. fokára szólítottak, nagy tapsot kaptam.  Boldog voltam, hogy életem első mtb enduro versenyén, idegen helyen, kevés gyakorlással a Szászvári Mocorgók Szabadidő Egyesület tagjaként a Master 2 kategóriában a 2. helyezésig jutottam. 

Köszönöm a figyelmet a verseny szervezőinek, és a versenytársaknak, egy életre szóló élmény volt. A 40+ mezőny:

Persze lesz folytatás, Október 1-2.-án Mecsek Enduro Kövestető, Október 21-22. Blago Enduro Bulgária.

Eredmények: